djDecks

It is currently Fri Oct 20, 2017 10:35 pm
View unanswered posts
View active topics

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Trage laptop PostPosted: Sun Dec 02, 2007 6:52 pm 
Regular

Hoi
Ik heb een toshiba Tecra 8100 laptop
Spec's
800 Mhz
256 MB Geheugen
20 Gig HDD

Nou wil ik hier DJ Decks met mijn behringer BCD-2000 op laten draaien, dit werkt niet helemaal lekker. Heeft er iemand nog tip's/tweaks? Ik heb namelijk een heleboel NIET nodig, het enige wat ik nodig heb is bpm counter, loop, play, pause, cue/hot cue. Dus geen effecten en waveform overview. Heeft er iemand tips?

Kom niet aan met koop een nieuwe laptop, want daar heb ik niks aan.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: PostPosted: Sun Dec 02, 2007 7:00 pm 
djDecks

Je hebt niet precies opgegeven wat je probleem momenteel is, dat kan natuurlijk helpen om de juiste oplossing te vinden.

ASIO4All gebruiken ipv de behringer asio drivers kan helpen.
Verder zeker zorgen dat in djDecks Options->In/Out 'Streaming mode' geactiveerd staat.
Bij Options->Sound zou je Mixer Quality van Highest Quality naar High Quality kunnen zetten.
Belangrijk is ook de Memory Per Stream optie, die je best niet te hoog zet dan. Ik geloof dat 10MB wel voldoende moet zijn.

Real-Time calculation bij de auto-gain ook best uitzetten.
Bij Options->General denk ik dat je ook best de 'Alternative Method' bij bpm detectie kan uitzetten. BPM detectie zelf kan je aan laten staan.

Bij Debug ten slotte kan je 'Faster Graphics' aanzetten.

Nadat je ASIO4All geinstalleerd hebt, kan je ook even kijken in de instellingen daarvan (in je start menu) en zorgen dat de buffer size niet te laag staat (minstens op 512 samples)

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: PostPosted: Sun Dec 02, 2007 7:12 pm 
Regular

Het probleem is dat de muziek soms gewoon helemaal stopt, en alleen na een herstart het weer doet, ook de behringer reageert niet meer.

EDIT:
K heb net gekeken, de memory per stream stond op 100MB en de maximum per stream stond op 512 MB, kon het soms hier aan liggen?

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: PostPosted: Sun Dec 02, 2007 7:25 pm 
djDecks

Misschien is het nuttig om eens wat op te zoeken over de bcd-2000 dan. Helaas is dit een gekend probleem van de asio-drivers van de bcd-2000 dat niet zozeer met de snelheid van je pc te maken heeft.

De oplossing is om de bcd-2000 enkel als controller te gebruiken, en er een andere geluidskaart bij te nemen voor het geluid.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: PostPosted: Mon Dec 03, 2007 5:11 pm 
Regular

Het lijkt mij sterk dat de behringer te maken heeft met het hele verhaal, het zijn namelijk puur de decks die blijven hangen. Ook als ik het programma stand alone gebruik (dus zonder BCD) krijg ik ook deze fouten.

(laptop heeft trouwens ondersteuning voor SSE, kan ik hiermee mijn probleem oplossen? of word het zo alleen maar erger?)

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: PostPosted: Mon Dec 03, 2007 5:20 pm 
djDecks

Wytse Gerichhausen wrote:
Het lijkt mij sterk dat de behringer te maken heeft met het hele verhaal, het zijn namelijk puur de decks die blijven hangen. Ook als ik het programma stand alone gebruik (dus zonder BCD) krijg ik ook deze fouten.

(laptop heeft trouwens ondersteuning voor SSE, kan ik hiermee mijn probleem oplossen? of word het zo alleen maar erger?)

Bij het stand-alone gebruiken bedoel je dan toch met de bcd niet aangesloten aan de computer?

Indien deze fout optreed, wat gebeurd er dan precies? Hoor je nog geluid, kan je nog ergens op klikken, hapert het geluid, ...?

De SSE versie gebruiken zorgt hoe dan ook voor minder processorgebruik, dus dat kan alleszins geen kwaad om te proberen.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: PostPosted: Mon Dec 03, 2007 5:30 pm 
Regular

Alles slaat vast, ik kan nog wel nummers laden, maar ik kan ze niet afspelen, ook blijft dat rondje stilstaan, als ik op de stop knop druk dan blijft die ingedrukt, en ook als ik op de playknop druk, ik kan er dan ook met geen mogelijkheid geluid uit halen.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: PostPosted: Mon Dec 03, 2007 5:36 pm 
djDecks

Ja, dat klinkt exact als het probleem dat veel mensen met de bcd2000 ASIO drivers hebben, daarom dat ik ook zeker moet weten of je dit probleem ook hebt met de bcd losgekoppeld, en welke instellingen je in dat geval gebruikte voor geluid (ASIO/DirectSound/...?)

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: PostPosted: Mon Dec 03, 2007 5:42 pm 
Regular

Losgekoppeld doet hij het ook, zowel met directsound als met asio4all.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: PostPosted: Thu Dec 06, 2007 5:32 pm 
Regular

Ok mensen, de laptop is kaptop gevallen, helaas, maar het topic kan iig op slot!

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: PostPosted: Fri Dec 07, 2007 1:49 pm 
Regular

Dat is ook een manier om je probleem op te lossen :D

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: PostPosted: Thu Dec 13, 2007 3:03 pm 
Regular

Tsja

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Trage laptop PostPosted: Sat Apr 19, 2008 4:02 pm 
Newbie

ich hab fast gar nichts verstanden was hier leute geschrieben haben aber das sieht aus wie Deutsch, Dutsch, oder irgendwas gleiches.......

Ich hab problem und wenn sie fur mich ein "soultion" habt wa"re super.... ich hab BCD2000 und mo"chte damit an DJDECKS spielen (I don't remeber if "spielen" actually stands for "play" :))

hab schon die ASIO4ALL Treiber heruntergeladen und versucht mit diesen treiber aber in ein paar minuten die programm stops und ich soll zu ingenschaften gehen, ASIO eigenschaften o"ffnen, alles neu starten und dann alles gehts weiter gut.... aber es ist nickt komfortabel jede zwei minuten die eigenschaften neu zu starten

entschuldige fu"r schlechtes Deutsch - ich hab ein parr jahre in Hannover studiert, aber es war shon seit lange her.....

( I hope my german will impress someone and will help me fix this goddamn thing:)))

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: PostPosted: Sat Apr 19, 2008 4:10 pm 
Newbie

Adion wrote:
Ja, dat klinkt exact als het probleem dat veel mensen met de bcd2000 ASIO drivers hebben, daarom dat ik ook zeker moet weten of je dit probleem ook hebt met de bcd losgekoppeld, en welke instellingen je in dat geval gebruikte voor geluid (ASIO/DirectSound/...?)

which hlanguage is this ?????? it's very similar to german - translation should be " Ja, das klingt dass genau wie problemme dass viele menschen mit dem ASIO Treiber haben..." isn't it right ? have no idea what "daarom dat ik ook zeker moet weten of je dit " could be :)))))))))))

Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC + 1 hour