djDecks

It is currently Sat Dec 16, 2017 8:21 am
View unanswered posts
View active topics

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: New kid PostPosted: Thu Jan 15, 2009 8:41 pm 
Newbie

Hey,

Ik ben al even van plan om te beginnen met platen draaien enzo. Maar het probleem is dat ik niet echt weet hoe ik er moet aan beginnen.
Ik ben er een totale leek in dus ik weet bijna niets. Ik hoopte dat iemand mij hier mij wat op weg kon helpen.

Ik ben zelf al even op zoek geweest naar een platendraaier, maar ik geraak niet wijs uit al die termen en verschillende merken. Liefst zou ik
nu alleen nog maar beginnen met 1 platendraaier. Ik heb thuis nog een 'oude' versterker en boxen staan die nog goed werken, het was top
kwaliteit in mijn vaders tijd :-) Als je er wat over wilt weten moet je het maar vragen, ook andere vragen om beter te weten hoe deze 'zaak'
in elkaar zit, beantwoord ik graag.

Groeten ,
Kevin

EDIT: Als je mij kan doorverwijzen naar andere fora waar ze me beter/liever willen helpen kan je dat ook altijd zeggen :)

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: New kid PostPosted: Fri Jan 16, 2009 8:33 am 
Regular

Dag Kevin

Geen probleem hoor! We zijn hier allemaal om te helpen, daar dient een forum tenslotte voor.

Je geeft alleen een beetje weinig info. Om je op gang te helpen hebben we wat meer gegevens nodig:

- wat wil je precies gaan doen: fuiven, feesten, slaapkamer? Dit kan namelijk een enorm verschil maken in je budget want je begrijpt dat spullen die elke week de baan op gaan van een betere kwaliteit moeten zijn dan dingen die op je slaapkamer blijven.
- wil je echt gaan mixen? Ga je hiervoor een computer gebruiken of ga je enkel op vinyl of op CD's?
- als je met een PC gaat werken (ik vermoed het wel want anders was je niet op dit forum terechtgekomen :D ), ga je die bedienen met muis en toetsenbord, met een midi controller, met vinyl of met CD's?

groeten,
Jurgen

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: New kid PostPosted: Sat Jan 17, 2009 12:38 am 
Newbie

Wel ik wou beginnen met eerst wat voor mezelf te draaien en dus rustig te beginnen en als ik er mijn draai in vind en ik ben 'goed' dan zou ik mss wel overwegen om te draaien op feestjes. Maar binnen het jaar zie ik dat nog niet voor ogen. Eerst wou ik dus beginnen met gewoon een platenspeler, zonder mixer nog. Want geld voor een platenspeler en een mixer heb ik nog niet ( ik ben van plan deze in april dan te kopen , want dan is het mijn verjaardag ^^) Tegen april heb ik dan ook al een deftige platencollectie en kan ik dan ook beter mixen. Of ik met mijn pc ga werken weet ik nog niet. Ik weet niks van mixen af, ook niet op de pc. Maar ik denk dat ik mij het meest met vinyl ga bezig houden en/of misschien wel cd's.

Ik hoop dat dit je wel al wat op weg helpt.
Alvast bedankt voor de moeite !

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: New kid PostPosted: Sat Jan 17, 2009 10:13 am 
djDecks

Misschien toch eens kijken op http://djdecks.be zodat je weet op welk forum je terecht gekomen bent.
We helpen je natuurlijk graag, maar dit forum gaat in de eerste plaats over de software djDecks.

Beginnen met DJ'en met enkel een platenspeler lijkt me nogal moeilijk (en het enige dat je ermee kan leren is snel een plaat afnemen en de volgende erop leggen)
Als je geen geld hebt voor zowel een mixer als een platenspeler, dan zou ik eerlijk gezegd ook geen moeite doen om die platenspeler te kopen. Niet alleen omdat het je niet echt vooruit zal helpen om een dj te worden, maar ook omdat de grootste kost (en dit geld vooral voor vinyl) de vinyls zelf zijn, met rond de 10 euro voor 1 a 2 liedjes met 1 of 2 remixen erbij soms.
CD's is in dat geval misschien iets beter te doen. Rond de 20 a 25 euro heb je toch een compilatie-cd met vaak 2 cd's en rond de 30 nummers.
Zowel met CD als met PC heb je ook de mogelijkheid om online je muziek te kopen, wat zo tussen de 1 en 2 euro per nummer kost.

Zelf zou ik dan misschien toch overwegen om met de pc te beginnen. Je kan dan een controller met zowel bediening voor de liedjes als mixergedeelte kopen, software en je hebt alles in huis om de basis van het dj'en te leren (mixen, equalizen, pitch gelijk zetten, beatmatchen, ...)
Wil je er daarna een platenspeler bij, een echte mixer, een cd-speler of wil je toch verder gaan met de pc dan zijn al deze uitbreidingsmogelijkheden beschikbaar, en kan je ze zelfs stuk voor stuk kopen en bij aansluiten.

Als voorbeeld kan je hier een kijkje nemen naar een aantal controllers die momenteel op de markt zijn:
http://djdecks.be/index.php?module=docs

Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 1 hour