djDecks

It is currently Sat Oct 21, 2017 6:05 am
View unanswered posts
View active topics

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Knipperende CUE knop + sampler via HC4500 PostPosted: Mon Feb 02, 2009 9:05 pm 
Newbie

Hallo,

Sinds enkele weken werken wij met djDecks i.c.m. Denon HC4500. Om te beginnen wil ik graag kwijt dat dat een fantastische combinatie is tussen hardware en software. djDecks (i.c.m. silver skin) is prima DJ software en past zeer goed bij onze drive-in Show. (Ter info: wij maken bijna geen beat mixen, muziek wordt bij ons door gestart zoals bij de radio.)

Er zijn wel enkele dingen opgevallen die ik graag aan jullie wil navragen:

* Heel soms knippert de CUE toets van het deck dat stil staat op de maat van het spelende tweede deck. Klopt het dat dit een soort visuele beat sync functie is of heb ik een serieus hardware probleem in mijn HC4500 controller? Kan iemand iets meer over deze 'functie' vertellen?

* Is het mogelijk om sampler kanaal 1-5 te starten met de 5 functie toetsen op de HC4500? Dus toets 1 start sampler player 1, toets 2 sampler player 2, ect. Als ik het goed lees in de manual (blz21) kan ik de sampler start conditie aan een inkomende MIDI message van de HC4500 toekennen?

* Als mijn Denon DN-D4000 CD speler standby staat (CUED) en ik draai iets aan de jog, begint direct het stutter geluid en kan ik mijn CUE punt iets verleggen door weer op CUE te drukken. In djDecks hoor ik geen stutter als ik aan de jog draai in CUED mode. Ik zie wel dat het CUE iets verplaatst wordt, maar hoor niets. Dus moet ik eerst 2x PLAY/PAUSE drukken om een stutter geluid te krijgen en vervolgens het CUE punt goed te zetten. Is hiervoor een betere optie of oplossing?

Alvast hartelijk dank voor de hulp!
Cees Hendricksen
Genery Drive-in Show

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Knipperende CUE knop + sampler via HC4500 PostPosted: Tue Feb 03, 2009 1:24 am 
djDecks

* De cue toets hoort niet te knipperen. Het enige wat ik kan bedenken is dat de cue knop aan is als de positie op het huidige cue point staat, en uit als dat niet het geval is.
Bij trillingen zou het dus kunnen dat de jog wheel deze trillingen opvangt, waardoor de positie lichtjes heen en weer beweegt over het cue punt.

* De sampler bedienen is momenteel nog niet mogelijk met de hc-4500.
Via een eigen midi-mapping zou dit inderdaad wel mogelijk zijn, maar het is niet mogelijk om zowel de ingebouwde mapping als een eigen mapping te maken. Dat zou dus betekenen dat alle andere knoppen ook opnieuw moeten ingesteld worden, en dit zou hoe dan ook momenteel iets beperkter zijn (zonder display bijvoorbeeld)
Het is echter zeker een functie die ik zal overwegen voor een volgende versie.

* Om geluid te horen tijdens het cueen hoort het voldoende te zijn om Options->General->Play Sound while cueing aan te vinken.
Standaard is dit vinyl-emulatie, maar door Cue Mode 'PCDJ A' te kiezen krijg je hetzelfde stutter-geluid als bij veel cd-spelers.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Knipperende CUE knop + sampler via HC4500 PostPosted: Mon Feb 09, 2009 2:45 pm 
Newbie

Hoi, Sorry voor de kleine vertraging. Graag zou ik op de antwoorden willen reageren:

* De cue toets hoort niet te knipperen. Het enige wat ik kan bedenken is dat de cue knop aan is als de positie op het huidige cue point staat, en uit als dat niet het geval is.
Bij trillingen zou het dus kunnen dat de jog wheel deze trillingen opvangt, waardoor de positie lichtjes heen en weer beweegt over het cue punt.

• Ik heb hierover met de importeur van Denon gesproken en zij hebben hier geen meldingen van. Ik heb net getest: door de controller iets te schudden of om kleine trilling via de flightcase zorgt ervoor dat de jog heel iets beweegt en de rode CUE led uitgaat, wat duidt op verlies van het CUE punt. Ik vraag me of dit een 100% hardware probleem is? Als de jog een hele kleine fractie wordt verdraaid reageert djDecks direct met het uitschakelen van de rode knop… Misschien een soort error window, waarbinnen de jog iets mag schommelen?
• Of is het te verbeteren met de ‘Jogwheel pitch bend sensitivity’ setting in het denon controllers config scherm (options->general)?

* De sampler bedienen is momenteel nog niet mogelijk met de hc-4500.
Via een eigen midi-mapping zou dit inderdaad wel mogelijk zijn, maar het is niet mogelijk om zowel de ingebouwde mapping als een eigen mapping te maken. Dat zou dus betekenen dat alle andere knoppen ook opnieuw moeten ingesteld worden, en dit zou hoe dan ook momenteel iets beperkter zijn (zonder display bijvoorbeeld)
Het is echter zeker een functie die ik zal overwegen voor een volgende versie.

• Ok,dat is duidelijk. Ik denk dat dit een handige functie zal zijn en zal de nieuwe releases in de gaten houden.

* Om geluid te horen tijdens het cueen hoort het voldoende te zijn om Options->General->Play Sound while cueing aan te vinken. Standaard is dit vinyl-emulatie, maar door Cue Mode 'PCDJ A' te kiezen krijg je hetzelfde stutter-geluid als bij veel cd-spelers.

• Ik heb dit geprobeerd, maar krijg niet het juiste resultaat. Ik doe het volgende:
• Play sound while ceuing aan en cue mode op PCDJ A gezet
• Als het deck aan het begin van de track op standby staat, zet de jogmode op scratch (orange) en draai aan de jogdial krijg ik eerst een vinyl geluid en de player start zich (play mode).
• Als het deck aan het begin van de track op standby staat, ik zet de jogmode op pitch bend (groen) en ik draai aan de jog zie ik de waveform verplaatsen, maar hoor geen stutter geluid. Als ik op CUE druk wordt het CUE punt ook netjes op de nieuwe plek gezet.
• Ik los dit dus momenteel op door eerst 2x PLAY/PLAUSE te drukken, om zo een stutter geluid te krijgen en de plaat scherp te zetten.
• Is het mogelijk om een direct het stutter geluid te laten horen als ik aan de jog draai vanuit STANDBY (met jogmode op pitch bend)?

Met vriendelijk groet,
Cees Hendricksen

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Knipperende CUE knop + sampler via HC4500 PostPosted: Tue Feb 10, 2009 4:53 pm 
djDecks

In de volgende beta zal er inderdaad een veiligheid ingebouwd zijn die voorkomt dat bij zeer kleine bewegingen de jog wheel reacties doorgeeft.

De reden dat stutter mode niet onmiddelijk werkt bij het laden van een nieuw nummer is om te voorkomen dat het stutter geluid per ongeluk wordt geactiveerd bij aanraking van het jog wheel.
In de volgende beta zal het echter wel mogelijk zijn om FLIP+CUE te gebruiken om stutter mode onmiddelijk te activeren.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Knipperende CUE knop + sampler via HC4500 PostPosted: Sat Feb 14, 2009 1:28 pm 
Newbie

Adion,
Hartelijk dank voor de snelle reactie, ik zal de volgende beta met deze aanpassingen rustig afwachten. We hebben eind vorig jaar meerdere software pakketen overwogen, maar ik ben blij dat het djDecks is geworden.

Ten slotte nog een kleine vraag over de DAC2 controller i.c.m. djDecks. Met onze (oude) DAC2 controller + laptop wil ik kleine setjes wegzetten, waarbij we ook over willen van PCDJ blue naar djDecks. Alle DAC2 knoppen/functies werken nu prima, alleen als ik een track selecteerd met het outerjogwheel en op LOAD druk word hij niet geladen in de player. Ook als ik de track met de muis selecteerd en LOAD druk gebeurt er niets. Via SHIFT-LOAD laat de track wel, alleen niet aan het begin maar iets later (auto cue of iets dergerlijks?).

Doe ik hier iets verkeerd? De handleiding zegt: Load will load the currently selected song to the deck.

Mvgr, Cees

Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 1 hour