djDecks

It is currently Tue Dec 12, 2017 1:53 am
View unanswered posts
View active topics

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: DjDecks demo op desktop - werkt perfect /op laptop problemen PostPosted: Wed Aug 26, 2009 8:47 pm 
Newbie

Hallo allemaal :wink:

Ik las enkele dagen terug een topic over diy timecode vinyl-setups en kwam daardoor op DjDecks terecht.
Ik kocht 2 Serato 2r editie timecodes; installeerde DjDecks op mijn desktop pc & sloot alles aan en het werkte perfect, zelfs zonder preamps een sterk genoeg signaal en heel lage latency zonder gestotter of hoorbare artifacts, scratchen gaat zoals met gewoon vinyl :D

Ik installeerde het ook op mijn laptop om zo een mobiele setup te hebben en kreeg te maken met het volgende probleem:

Bij het calibreren van de timecodes geeft de "pitch variance" 2 identieke waarden op : 0.70% op beide decks. Vond dit al raar aangezien ze op de desktop verschillen in waarde.
Zodra ik de ssl-input activeer op een deck stopt djdecks met afspelen. De platen worden op één of andere manier geregistreerd want als ik ze zelf heen en weer beweeg gaat de pitch-fader in DjDecks op/neer (naargelang de richting waarin de plaat beweegt)
Ik snuffelde al even rond op dit forum om eventuele oplossingen te vinden maar vond nergens info ivm een dergelijk probleem.

Zowel de desktop en laptop zijn Intel Pentium 4, elk 2gb ram en de geluidskaart is "gedeeld", een rme multiface die via pcmcia in desktop/laptop gaat (ik versteek ze naar de computer die ik wil gebruiken)
Beide systemen lopen op XP service pack 3

Ik probeerde ondertussen ook andere software (deckadance en virtual dj) maar deze hebben voor mij nadelen tov djdecks; deckadence ondersteunt geen absolute mode voor serato platen en slorpt massa's ram voor de interface alleen en virtual dj heeft een gui die allesbehalve vlot refresht of gewoon helemaal niet werkt.

Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Cheerz

Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC + 1 hour